Tuesday, April 21, 2009

Ca sarea in bucate…sau carte tocmai de la Marea Moarta





Adrian Grauenfelsm, prieten si poet suprarealist mi-a infirmat imaginea avuta despre Marea Moarta ca un loc uitat, arid, populat de oglinda orbitoare a desertului. Obisnuit cu Ocna Sibiului, cu apa din fosta salina ca un loc de escapade varatice si de priveliste cu naiade in apa sarata, bere si multa bucurie, regasesc in cartea primita azi de la confratele meu de breasla tentatia de a pleca intr-o vizita la Marea Moarta.
Imi scrie: “Ai sa razi, dar cand intri in marea moarta te ustura fundul de la sare ..
E acolo in sudul marii un munte de sare ( har Sdom) descoperit de romani si paziti cu soldati pt ca sarea era pe atunci mai pretioasa ca aurul.. Soldatii erau platiti cu saci de sare ( sold ) de aici vine si cuvantul soldat !”
Adrian Grauenfels scrie in limba romana. Traieste de ani in Israel si aceasta nu-l impiedica sa si aminteasca de locurile nasterii sale si sa colaboreze cu scriitorii de limba romana din tara si din diaspora.
In plina sarbatorire pascala ma simt onorat cu misiva primita din Ierusalem si cateva imagini de la Marea Moarta pe care le impartasesc mai departe. http://picasaweb.google.com/florin.predescu/MareaMoarta02
Mi-a placut incheierea scrisorii de invitatie: “Nu numai ca e bere, dar te si conduc prin Jerusalem ca-l stiu bine si e senzational.”
As vrea sa va spun mai mult despre Adrian, dar mai bine sa las un poem sugestiv sa deruleze un stil confesional, tandru, sensibil si melancolic de adolescent indragostit :

Orbitor, de adrian grauenfels
sunt iarăşi orb de tine


nu mai am nimic de spus omenirii


stau la picioarele muntelui din zare


rumeg un fir de grâu cu gust de mirişte


aştept privirea ta cât să cuprindă orizontul


nimic nu mă poate despărţi de canonul baroc


murmur încet o litanie de vecernie


călătorii se opresc să se descalţe


roua îmi stă pe umeri grea ca piatra de moară


câta poezie e de descoperit în umbra de pe perete


şi câtă nelinişte îmi dă lipsa ta pe foaia de hârtie...
(preluat din http://www.acum.tv/)

No comments:

Happy Thanksgiving Day!

  Happy Thanksgiving Day!   Autumn's gold flows into the ocean, people welcome the last light before the snow. Peace and joy, the fire r...