Monday, September 30, 2019

Zbor de noapte spre Tel Aviv



2 septembrie 2019, aeroportul Otopeni. A trebuit să modific data de întoarcere spre Canada. Aceasta a dus la schimbarea aeroportului de escală, la Tel Aviv.

Nu m-a surprins fiind deja obișnuit cu zborurile intercontinentale, cu rigorile din ultimii ani.

Spre deosebire de alte puncte de check in, compania aeriană El Al are în București un colț separat de securitate.

Prietenul meu Daniel m-a condus până la intrarea la punctul de control israelian. O tânără cu păr scurt, șlabă, minionă vorbind o română cu un accent puternic începe să strige la noi. Îi spune lui Daniel că nu are ce căuta acolo întrucât nu călătorește spre Israel.

Îmi apucă pașaportul cu o ură inexplicabilă și mă întreabă dacă am venit cu cineva de la Sibiu, dacă altcineva mi-a făcut bagajul, dacă am vreun comision de dus în Israel, cu ce ocazie în Israel etc. Îi explic că a trebuit să schimb data de întoarcere și nu a fost în intenția mea să fac turul lumii. Mă întreabă de ce nu am pașaport românesc, îi spun că ar fi o condiție obligatorie să am pașaport românesc?

După o anchetă prelungită îmi ia bagajele de mână, se duce cu ele într-o cameră separată. Revine după douăzeci de minute contrariată că nu a găsit nimic.

Mă îndrept către check-in și înspre poarta de îmbarcare. Mă uit pe pașaport, remarc un colant negru. Nu prea părea un semn bun.

Nici nu ajung bine în sala din fața porții de îmbarcare că un alt individ cu aliură de om al serviciilor secrete îmi ia bagajele și le controlează cu minuțiozitate. Mi le înapoiează și își cere scuze. Mi-am dat seama că e mult mai spălat decât fufa de dinainte.

Îl întreb cum se face ca un pasager să fie tratat ca un criminal. Este a doua oară când trec printr-un incident similar, altă dată, pe aeroportul din Frankfurt. Omul se scuză încurcat zicându-mi că așa sunt procedurile. Proceduri ca proceduri, dar regulile de curtoazie față de călători ?

Am remarcat că eram singurul turist fără pașaport israelian în jurul meu. Aș fi putut să-i vorbesc despre prietenia mea cu mulți evrei, că public în Israel etc. Cui prodest ?

Imediat a pus un alt colant de culoare verde. Liber deci să intru în Țara Sfântă.

Acest zbor mi-a lăsat un gust amar și nu știu dacă vreodată mă voi mai urca în vreun avion al companiei EL AL.

No comments:

Happy Thanksgiving Day!

  Happy Thanksgiving Day!   Autumn's gold flows into the ocean, people welcome the last light before the snow. Peace and joy, the fire r...