Într-o repetiţie aproape enervantă pentru un anume tip de
oameni îmbuibaţi pe banchetele unui faeton în
suburbiile sărace ale Romei reduc o imagine aproape glossa că nimic nu e
etern.
Există şi o categorie de oameni ce nu colecţionează nimic.
Nu se leagă de nimic din ceea ce ar părea imagine strălucitoare pentru semeni. Nu-şi cumpără bijuterii,
maşini de lux.
Nu oricine e chemat să devină un misionar, un servant al
grijii pentru aproapele sau. Nu putem transformă societatea într-o cantină
comunală şi un punct de încurajare pentru cei ce aşteaptă să li se înmoaie
posmagii…
România cunoaşte traiectorii paradoxale şi multă tristeţe.
În cea de a treia săptămâna a lunii noiembrie românii au
împrumutat cu mult entuziasm ideea de Black Friday.
Multi uită că această zi colată pe nebunia fugii după
chilipir urmează după Ziua Recunoştinţei.
Câţi dintre noi preluăm nobleţea gestului simplu de a
împărţi cateceva cu cei amărâţi ?
Nu în campanii electorale, nu în a epata şi în a ne
glorifică pe noi înşine pentru că oferim ceva. Nu în pomeni impuse de biserica.
În urmă cu câteva zile firma Johnson Control din Jimbolia a
oferit o zi de vis unui grup de copii dintr-o comună oarecare. Nişte
investitori americani rupţi de scandalurile cu gazele de şist ori de Roşia Montană .
Pare un gest banal, trece neobservat şi binenţeles nu are
audienţă binemeritată.
Nu mă refer la suma de bani alocată cadoului.
Bucuria copiilor, impactul regnului digital asupra multora
ce nu au apă curentă în casă, nici sala de baie, toalete, să nu mai vorbim
despre altele dimensioneazasi mai mult escapada lor.
Am primit o succintă scrisoare.
Aceasta îmi aminteşte de copilăria mea. Nu pot uită uimirea la vederea unei camere de
hotel cu telefon, cu faianţă din baie şi mochetă, prosoapele imense. Mulţi
dintre noi ne ascundem obârşia şi uităm uşor.
Cuvintele mele s-ar lovi de descrieri inutile, de aceea
reproduc rândurile scrisorii - rezumat simplu, însă nu mai puţin haşurat şi cu
câteva fotografii:
“Tocmai am ajuns acasă...distracţia a fost cuvântul
zilei....
Am văzut filmul Justin şi prietenii în 3D. Au avut plătit
biletul şi mămicile.....copiii au soft impresionaţi de .WC-uri, s-au mirat cum
de curge apă fără să atingi robinetul, s-au speriat că la WC apă se trăgea
singură....noutăţi pentru ei...le-am promis că următoarea excursie se va face
NUMAI LA WC-URILE din mall şi supermarcheturi.
Am urcat pe scările rulante, am făcut poze cu sponsorii
lângă un brăduleţ mare, am mâncat de la KFC şi am primit jucării de la KFC.
Mămicile s-au speriat cel mai tare la filmul 3D.”
În aceeaşi repetiţie enervantă mă întorc în timp la bucuria
bunicilor la culesul porumbului, la tăiatul porcului, la culesul viei.Nu erau
mai bogaţi decât ceilalţi şi mă trimiteau să duc cateceva şi celor mai săraci
decât noi.
No comments:
Post a Comment