Ne-am obisnuit sa privim Romania ca pe un teritoriu bantuit de umbra lui
Dracula si mai ales ca o tara uitata de
Dumnezeu. Episoadele cu fraudele de la bacalaureat din ultimii ani,
dezmembrarea sistemului de invatamant nu demoleaza speranta si ambitiile atator
tineri iesiti de pe bancile liceale si se afirma in lume prin reusite. Aceasta
categorie de tineri nu are nimic de a face cu relatiile parintilor din “inalta
societate”, cu traficul de influenta si cu loja protectoare, inalta din vreun
palat guvernamental.
Ne simtim datori sa semnalam fiece reusita a
tinerilor romani atat in tara , cat si in lume.
Ne-am obisnuit sa expunem perlele analfabetilor, ale ignorantilor, insa mai
putin reusitele.
Cu fiecare succes sa exclamam ca exista o
generatie ce poate zidi o mai buna reputatie tarii noastre natale.
Doina Alexei s-a nascut intr-o lume scindata,
in Republica Molodva, la confluenta totalitarismului rusesc si comunist. Nu
si-a uitat limba romana, in care se exprima si nu o repudiaza. Este constienta
de viata, de lumea noua si isi asuma lupta cu ea insasi intr-un domeniu f greu –
cel al creatorilor de moda. Pe langa activitatea ei de creator isi exprima
manifestul artistic in blogul propriu : http://www.doinaalexei.com/
Intr-o tara multietnica, de un multiculturalism
avansat precum Canada
si SUA orice reconstruire a unei reputatii stralucitoare dinspre comunitatea
romana aduce multa bucurie, nu la un mod patriotard, ieftin. Ne miscam intr-o
lume in care Mexicul vine pe piata cu cantecul Cielito Lindo si cu Tortillas,
Polonia vine cu Polka si cu popularii carnati Kielbasa, Italia cu Pizza, Germania cu steaua Mercedes si exemplele se pot continua.
Intamplator am reascultat o interpretare a
Horei Staccato in vioara marelui Jascha Heifetz. Candva am vazut la Paris celebra Blouse
Roumaine al lui Matisse la Paris .
Ma gandeam ca si o iie romaneasca ar starni un subiect de inspiratie pentru
creatorii de moda, asa cum motivele maya si incase, indiene sunt preluate catre
branduri celebre.
Sa speram ca generatiile viitoare isi vor
promova singure propriile-i valori !
1. Unde te-ai nascut si ce scoli ai urmat, cum
ai ajuns la domeniul modei ?
M-am nascut in Republica
2. Cum gasesti SUA in acest domeniu ?
Oportunitati, greutati
De la inceput am simtit ca in aceasta
3. Ce primeaza in munca ta: creativitatea-
originalitatea sau spiritul comercial, dorinta de a vinde cat mai mult?
La inceput creativitatea Pentru mine,
fiecare design incepe de la un gind sau de la o simpla emotie. Apoi totul se
transforma intr-un cadru "3-Dimensional". Pentru mine conteaza mult
ca ideea initiala, asa cum apare in reperzentarea mea, sa fie cit mai
appropiata de rezultatul final. Dorinta de a vinde cit mai mult este intodeauna
importanta, fara insa a trada planul creativitatii.
4. Care sunt subiectele de inspiratie ?
Imi place mult sculptura, studiul metafizicii
si culorile de un ton natural. Ma inspira la fel imperfectia- imi plac
obiectele, architectura in asimetrie. In dezvoltarea unei colectii de moda inspiratia
poate fi un cantec, un poem, norii…
5. Care sunt creatorii tai preferati ?
Jill sander, Nicholas K, Derek Lam, Issey
Miyake
6. Gasesti ca moda este destinata doar unui
anume grup de femei gen fotomodel sau tuturor femeilor din afara podiumului de
lansare ?
Moda este pentru toate femeile de toate varstele si toate masurile. Cel mai important lucru pentru o femeie, nu conteaza ce proportii sau ce inaltime are, este sa isi inteleaga corpul. O data ce femeia isi intelege corpul si stie cum sa il re defineasca in haine, moda devine extraordinar de importanta pentru incredere si confort.
Moda este pentru toate femeile de toate varstele si toate masurile. Cel mai important lucru pentru o femeie, nu conteaza ce proportii sau ce inaltime are, este sa isi inteleaga corpul. O data ce femeia isi intelege corpul si stie cum sa il re defineasca in haine, moda devine extraordinar de importanta pentru incredere si confort.
7. Vestimentatia trebuie sa fie accesibila doar
unui grup de oameni bogati ?
Sigur ca nu. Hainele costisitoare sunt confectionate din materiale de mai buna calitate. De cele mai multe ori hainele scumpe apartin numelor de renume sau sunt produse in SUA. Competitia, din SUA a generat haine pentru orice persoana, indiferent de statutul ei social. In ultimii ani se remarca o coborare a preturilor si in boutique-urile exclusive.
Sigur ca nu. Hainele costisitoare sunt confectionate din materiale de mai buna calitate. De cele mai multe ori hainele scumpe apartin numelor de renume sau sunt produse in SUA. Competitia, din SUA a generat haine pentru orice persoana, indiferent de statutul ei social. In ultimii ani se remarca o coborare a preturilor si in boutique-urile exclusive.
Imi place mult faptul ca moda este la indemana
oricarui consumator intr-o bogata varietate de preturi si stiluri.
8. Ce haine nu ti ar placea sa imbraci ?
Eu sunt brandul meu. Nu imi place sa imbrac culorile aprinse- tipatoare sau imprimeurile cu flori. Ma atrag culorile naturale. Ma indrept catre putina sobrietate, catre prefigurare si discretie. Sunt adepta unui anume bun simt si nicidecum a extravagantei.
Eu sunt brandul meu. Nu imi place sa imbrac culorile aprinse- tipatoare sau imprimeurile cu flori. Ma atrag culorile naturale. Ma indrept catre putina sobrietate, catre prefigurare si discretie. Sunt adepta unui anume bun simt si nicidecum a extravagantei.
Prefer culoarea neagra in ceea ce port zi de
zi.
Iti multumesc pentru interviu si iti doresc
mult success !
A consemnat Florin PREDESCU din Washington
DC
No comments:
Post a Comment