Friday, July 12, 2013

Generatia Converse. Vestimentatia ca un compliment al frumusetii



Ne-am obisnuit sa privim Romania ca pe un teritoriu bantuit de umbra lui Dracula si mai ales ca o tara uitata de Dumnezeu. Episoadele cu fraudele de la bacalaureat din ultimii ani, dezmembrarea sistemului de invatamant nu demoleaza speranta si ambitiile atator tineri iesiti de pe bancile liceale si se afirma in lume prin reusite. Aceasta categorie de tineri nu are nimic de a face cu relatiile parintilor din “inalta societate”, cu traficul de influenta si cu loja protectoare, inalta din vreun palat guvernamental.
Ne simtim datori sa semnalam fiece reusita a tinerilor romani atat in tara, cat si in lume. Ne-am obisnuit sa expunem perlele analfabetilor, ale ignorantilor, insa mai putin reusitele.
Cu fiecare succes sa exclamam ca exista o generatie ce poate zidi o mai buna reputatie tarii noastre natale.
Doina Alexei s-a nascut intr-o lume scindata, in Republica Molodva, la confluenta totalitarismului rusesc si comunist. Nu si-a uitat limba romana, in care se exprima si nu o repudiaza. Este constienta de viata, de lumea noua si isi asuma lupta cu ea insasi intr-un domeniu f greu – cel al creatorilor de moda. Pe langa  activitatea ei de creator isi exprima manifestul artistic in blogul propriu : http://www.doinaalexei.com/
Intr-o tara multietnica, de un multiculturalism avansat precum Canada si SUA orice reconstruire a unei reputatii stralucitoare dinspre comunitatea romana aduce multa bucurie, nu la un mod patriotard, ieftin. Ne miscam intr-o lume in care Mexicul vine pe piata cu cantecul Cielito Lindo si cu Tortillas, Polonia vine cu Polka si cu popularii carnati Kielbasa, Italia cu Pizza, Germania cu steaua Mercedes si exemplele se pot continua. Intamplator am reascultat o interpretare a Horei Staccato in vioara marelui Jascha Heifetz. Candva am vazut la Paris celebra Blouse Roumaine al lui Matisse la Paris. Ma gandeam ca si o iie romaneasca ar starni un subiect de inspiratie pentru creatorii de moda, asa cum motivele maya si incase, indiene sunt preluate catre branduri celebre.
Sa speram ca generatiile viitoare isi vor promova singure propriile-i valori !




1. Unde te-ai nascut si ce scoli ai urmat, cum ai ajuns la domeniul modei ?

M-am nascut in Republica Moldova unde am studiat primii ani de scoala pana la varsta de 14 ani, varsta la care am amjuns in SUA. Am inceput studiile liceale in New York , la Parsons New School for Design, dupa care m-am transferat la Virginia Commonwealth University finalizand cursurile de fashion design.
 
2. Cum gasesti SUA in acest domeniu ? Oportunitati, greutati

 De la inceput am simtit ca in aceasta tara e nevoie de mult curaj, tenacitate. Greutatile asa cum vin, asa se si duc. Competitia te oblige sa cunosti piata, ceea ce fac altii pentru ca tu san u te repeti. E nevoie sa fii atent la cerintele cumparatorului. America e deschisa la nou, la lumea venita din afara. Aici totul se misca rapid mai mult ca in orice alta tara, din punct de vedere commercial, pe cand in Europa se acorda atentie esteticului, nivelului artistic. New York reprezinta unul dintre cele mai importante centre mondiale ale modei, insa stilul vestimentar American se adreseaza tuturor categoriilor sociale. Moda aparttne tutuoror categoriilor sociale. In plus se acorda atentiei vestimentatiei la locul de munca, in voiaj ori pe strada. Moda nu mai este doar apanajul unei serate, salonului de prezentare.
 
3. Ce primeaza in munca ta: creativitatea- originalitatea sau spiritul comercial, dorinta de a vinde cat mai mult?
 La inceput creativitatea Pentru mine, fiecare design incepe de la un gind sau de la o simpla emotie. Apoi totul se transforma intr-un cadru "3-Dimensional". Pentru mine conteaza mult ca ideea initiala, asa cum apare in reperzentarea mea, sa fie cit mai appropiata de rezultatul final. Dorinta de a vinde cit mai mult este intodeauna importanta, fara insa a trada planul creativitatii. 

4. Care sunt subiectele de inspiratie ?
Imi place mult sculptura, studiul metafizicii si culorile de un ton natural. Ma inspira la fel imperfectia- imi plac obiectele, architectura in asimetrie. In dezvoltarea unei colectii de moda inspiratia poate fi un cantec, un poem, norii… 

5. Care sunt creatorii tai preferati ? 
Jill sander, Nicholas K, Derek Lam, Issey Miyake

6. Gasesti ca moda este destinata doar unui anume grup de femei gen fotomodel sau tuturor femeilor din afara podiumului de lansare ?
Moda este pentru toate femeile de toate varstele si toate masurile. Cel mai important  lucru pentru o femeie, nu conteaza ce proportii sau ce inaltime are, este sa isi inteleaga corpul. O data ce femeia isi intelege corpul si stie cum sa il re defineasca in haine, moda devine extraordinar de importanta pentru incredere si confort.
 
7. Vestimentatia trebuie sa fie accesibila doar unui grup de oameni bogati ?
Sigur ca nu. Hainele costisitoare sunt confectionate din materiale de mai buna calitate. De cele mai multe ori hainele scumpe apartin numelor de renume sau sunt produse in SUA. Competitia,  din SUA a generat haine pentru orice persoana, indiferent de statutul ei social. In ultimii ani se remarca o coborare a preturilor si in boutique-urile exclusive.
Imi place mult faptul ca moda este la indemana oricarui consumator intr-o bogata varietate de preturi si stiluri.
 
8. Ce haine nu ti ar placea sa imbraci ?
 Eu sunt brandul meu. Nu imi place sa imbrac culorile aprinse- tipatoare sau imprimeurile cu flori. Ma atrag culorile naturale. Ma indrept catre putina sobrietate, catre prefigurare si discretie. Sunt adepta unui anume bun simt si nicidecum a extravagantei.
Prefer culoarea neagra in ceea ce port zi de zi.

Iti multumesc pentru interviu si iti doresc mult success !
   


                                                  A consemnat Florin PREDESCU din Washington DC





No comments:

Poem de iunie. Colegilor mei lazaristi

Carte din America     De data aceasta cartea are cine-o face și cu durere vă anunț că nu pot ajunge în Dealul Ursulinelor de dinai...